گزارش ویژه از دستاوردهای یک رویداد

نخستین نمایشگاه تخصصی کار دانشکده مدیریت، پل ارتباطی میان دانشجویان مستعد و شرکت‌های پیشرو در صنعت

209 بازدید


دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، دوشنبه و سه شنبه  ۵ و ۶ خرداد 1404 میزبان رویداد متفاوتی بود؛ نخستین نمایشگاه تخصصی کار که با هدف ایجاد پل ارتباطی میان دانشجویان مستعد و شرکت‌های پیشرو در صنعت طراحی شده بود، در مدت دو روز به یکی از رویدادهای پربازدید تبدیل شد. 

​​​​​​​ دکتر سلمان عیوضی نژاد، عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری و دبیر اجرایی نمایشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی ظهار داشت: نمایشگاه تخصصی کار برای اولین بار به‌صورت تخصصی در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد. برنامه ریزی و مذاکرات این رویداد از بهمن ماه 1403 اغاز  شد؛ پس از اخذ مجوزهای مرتبط، بسترسازی لازم برای برگزاری این رویداد با حضور شرکت‌هایی از صنایع خدمات مالی، پلاستیک و پلیمر، تجهیزات پزشکی و سلامت و ... ایجاد شد که حاوی دستاوردهای متعددی بود.
دبیر اجرایی نمایشگاه کار «ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت» را نخستین دستاورد این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه توانست برای اولین بار فضایی صمیمی و مؤثر بین دانشجویان مستعد و فعالان صنعت ایجاد کند. بسیاری از شرکت‌ها بر سطح بالای دانشجویان اذعان داشتند که می تواند بستری مناسب جهت برگزاری رویدادهای آتی باشد. همچنین «شناسایی استعدادها» یکی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه کار است؛ براین اساس، ۱۵۰ دانشجوی مستعد فرصت تعامل نزدیک با شرکت ها یافتند. برخی از این استعدادها بلافاصله وارد فرایند مصاحبه  شدند که این همان رسالت دانشگاه در تربیت نیروی انسانی ماهر است و می تواند گامی مهم جهت سند تحول دانشگاه باشد.
دکتر سلمان عیوضی نژاد، ادامه داد: تمرکز بر «آموزش عملی و کاربردی»، دستاورد دیگر این نمایشگاه بود. کارگاه‌های تخصصی ما با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. دانشجویان برای اولین بار می‌توانستند آموخته‌های تئوری خود را در محیطی شبیه‌سازی شده با صنعت محک بزنند." در دو روز نمایشگاه تخصصی دو محور سخنرانی برگزار شد که شامل "چالش‌های نسل Z در محیط کار" و "راهکارهای نوین در تجارت بین‌الملل" بود و این محورها می تواند با حضور ترکیبی اساتید دانشگاه و مدیران صنعت به کم کردن فاصله بین صنعت و دانشگاه کمک کند. همچنین در حاشیه نمایشگاه تخصصی کار، یک «مسابقه فکری جذاب» با هدف تقویت مهارت‌های حل مسئله و قدرت تحلیل  دانشجویان طراحی شده بود. این مسابقه که با حمایت مالی یکی از شرکت های حاضر در نمایشگا( شرکت نیکو بهینه ماشین) برگزار شد، یکی از پربازدیدترین بخش‌های نمایشگاه بود. که در پایان بعد از دو مرحله مسابقه به 14 نفر از دانشجویان دانشکده جوایز نقدی تعلق گرفت.
دکتر عیوضی‌نژاد در پایان با قدردانی از اعضای هیأت علمی، دانشجویان، انجمن علمی مدیریت برای مشارکت در برگزاری رویداد مذکور، تأکید کرد: ما در دانشکده مدیریت و حسابداری قصد داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، دوره بعدی را با حضور اسپانسرهای مالی قوی‌تر برگزار کنیم که شرکت‌های بیشتری را جذب کند و فرصت‌های شغلی بیشتری خلق شود. دانشکده مدیریت و حسابداری در راستای تحقق اهداف سند تحول دانشگاه در نظر دارد با توسعه این رویدادها و برگزاری منسجم و مستمر آن ها، نقش‌آفرینی مثمرثمری داشته باشد.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: